Idrætsundervisning

Idrætsundervisningen bygger på de grundlæggende principper i projektet og er desuden kendetegnet ved:

  • Undervisningen er tydelig på mål og læringsmål
  • Der arbejdes i faste teams for hvert forløb
  • Eleverne inddrages på fx værdier, taktik, læring af færdigheder i grupper (praksisfællesskaber)
  • Lærerrollen bliver mere vejledende og processtyrende end instruerende.

Forløb

  • Der er to obligatoriske BASIS-forløb, som skal afvikles i løbet af skoleåret.
  • Der skal undervises i mindst 6 ud af de 8 udviklede forløb.
  • Hvert forløb har en varighed af 4 dobbeltlektioner – med mulighed for 1-2 yderligere.
  • De enkelte forløb er planlagt ud fra fællesmål for 5. årgang og skal evt. tilpasses til 4. og 6. årgang.

Her kan du downloade en oversigt over de enkelte forløb, de idrætsfaglige områder de dækker jf. forenklede fælles mål samt en foreslået placering i årsplanen for idræt på mellemtrinnet.